The Best Way to Get Through a Tough Day

Whenever we have a really demanding day at work, the instinct was always to power through it. Other than a quick bite at your desk for lunch we never took any breaks and certainly didn’t waste time chitchatting with your colleagues.
Then we realize that we did it all wrong. According to research—yes, there is research about this kind of thing—taking breaks makes your more productive, not less. Of course, not any old break will do. What you do and when you do it matters.
Here is a guide to truly restful, restorative and resilience-building downtime.

What Are You Waiting For?
Instead of holding off until the afternoon to take a break, research shows that taking frequent short breaks earlier in the day is a smarter way to restore mental and physical energy.

Unplug
Don’t use breaks to check personal email, browse the internet, read the newspaper, or do anything that demands mental energy. Even though these activities are not technically “work” they are draining the very same cognitive resources you use when you are working.

Get Social
Recharge your battery by chatting with friends and colleagues during a break. According to research, engaging in face-to-face social interactions is more effective at reducing emotional exhaustion than looking at your smartphone.

Take A Walk
As tempting as it may be to sit back and watch funny cat videos at your desk during a break, you will get a greater energy boost from taking a walk around the block.

Make It Mindful
Take advantage of the “in-between” moments—the walk to the conference room, while waiting on line for coffee, the time before a presentation begins—to practice mindfulness and be present. Don’t succumb to the temptation to reach for your phone.

Meditate
A 10 to 20-minute meditation can work wonders to reduce stress and replenish mental reserves. There are a bunch of great apps out there. Here’s a link.

Letter from Michael Martell  Elementary School Middle School HIGH SCHOOL ATHLETICS & ACTIVITIES

La Mejor Forma de Sobrevivir a un Día Difícil

Siempre que tenemos un día difícil en el trabajo, el instinto es siempre ir con todo para poder sobrevivir. Los descansos no existen, el tiempo extra es para un almuerzo rápido en el escritorio y sin duda no perdemos el tiempo hablando con otros colegas. Después nos damos cuenta que estábamos haciendo todo al revés.

De acuerdo a algunas investigaciones, si hay estudios acerca de este tema, tomar descansos nos hace más productivos, no menos. Claro, no cualquier descanso vale. Lo que hacemos y cuándo lo hacemos, importa.
Acá hay una guía de cómo pasar un tiempo de inactividad realmente relajante, reparador y de resiliencia:

¿Qué estás esperando?
En lugar de esperar hasta la tarde para tomar un descanso, estudios demuestran que tomar pausas cortas, frecuentes al comienzo del día es una manera más inteligente de renovar la energía mental y física.

Desenchufarse
No usen las pausas para revisar su mail personal, navegar por Internet, leer el diario o hacer cualquier otra cosa que requiera energía mental. Aunque estas actividades no son técnicamente “trabajo” están absorbiendo los mismos recursos cognitivos que usamos cuando está trabajando.

Sociabilizar
Recarguen las pilas hablando con amigos y colegas durante su descanso. De acuerdo con investigaciones, interactuar cara a cara con otras personas es mucho más eficaz para reducir el agotamiento emocional que mirar el smartphone.

Dar un Paseo
Suena tentador quedarse sentado en el escritorio mirando un video divertido sobre gatos durante una pausa, pero pueden llegar a conseguir mayor energía si salen a dar un paseo por la oficina.

Hacerlo Consciente
Tomen ventaja en los momentos de corte obligado, la espera en la sala de conferencias, mientras esperan para el café, el tiempo antes de que comience una presentación, para practicar mindfulness y estar presentes. No se dejen tentar y no agarren sus teléfonos para distraerse.

Meditar
Una meditación de 10 a 20 minutos puede hacer maravillas para reducir el estrés y reponer energías mentales. Hay un montón de excelentes aplicaciones. Acá les dejamos un link.