Messages from MS Office – Friday, Dec. 1, 2017

Wellness Team Sunscreen Campaign

This trimester the Wellness Team has been working to implement a school wide Sun Safe campaign.

Hats – BYO hat or purchase a hat for 150 pesos from the PAL Store. We look forward to seeing as many parents and staff supporting the Sun Safe message by wearing a hat.

Sunscreen – next week elementary and middle school classrooms will receive a special delivery from an ES Kids Count student, MS Health student or in HS from a Wellness Team member.

Each ES & MS classroom along with HS common areas will receive a Sun Safe Poster encouraging students to wear a hat, long sleeve shirt and sunscreen, and a bottle of sunscreen for students and staff to apply before going outside.

The Wellness Sun Safety Campaign is ongoing and we invite anyone who would like to be involved to attend our meeting on Thursday 7:15 a.m. in the Wellness Center. Parents please take this opportunity to talk with your child about sun safety and encourage the use of sunscreen and wear sun protection clothing.

We would like to thank PAL for approving our grant application to fund this project.

Sun Safe Poster Link:

2nd Trimester Progress Reports
The second trimester dates are Nov. 9 – March 23.   December 15 marks the midpoint in the second trimester.

2nd trimester progress reports will be made available to parents via Plus Portals on Friday, December 15.

Toy Drive:
Do you have any gently used toys, Spanish children’s books or pesos you’d like to donate?  The Middle School StuCo, along with High School NHS is hosting a Christmas party for AEL’s maintenance staff. The drive will be from December 1-11th.  Clean out those closets and send these goodie with your child to Advisory!

Plus Portal
Plus Portal is Lincoln’s communication tool to share student progress with parents.   Parents will access their child’s grades online and will view Progress reports and receive Report Cards via Plus Portals. It is important that all MS Parents register or log-in.    Lincoln Tech Department sent parental access codes and invitations to join Plus Portals earlier this year.  If you need assistance please contact –   tech@lincoln.edu.ar.

Dates Upcoming:

December 5 – Advisory Assembly – Theater – 8:00 -8:25am

December 8  – No School National Holiday

December 15 –  8:00 – 10:00 School Day  /   2nd Trimester Progress Reports

BOARD LETTER ELEMENTARY SCHOOL HIGH SCHOOL ATHLETICS & ACTIVITIES SUN SAFETY FROM THE WELLNESS CENTER SUMMER CAMP MAKER’S CAMP

Campaña sobre cuidado del sol – Equipo de Bienestar

Estimados Padres:

Este trimestre el Equipo de Bienestar ha estado trabajando sobre una campaña para toda la escuela sobre Cuidado del Sol.

Sombreros – traigan sus sombreros o pueden comprarlos en el negocio de PAL a $150. Nos gustaría ver a padres y personal de la escuela apoyando la campaña usando el sombrero.

Protector solar – la próxima semana las aulas de ES y MS recibirán cremas de parte del grupo de alumnos de ES Kids Count, MS Health y en HS del equipo de bienestar.

Las clases de ES y MS así como los espacios comunes de HS tendrán posters de promoción de Cuidado del Sol para incentivar a los alumnos a usar los sombreros, remeras de manga larga y crema de protección solar. También habrá crema disponible en las oficinas para que los alumnos se apliquen antes de salir afuera.

Esta campaña está en desarrollo e invitamos a cualquiera que quiera participar a asistir a nuestra reunión el jueves a las 7:15hs en el “Wellness Center”. Les pedimos a los padres que tomen esta oportunidad para hablar con su hijo sobre protección solar y alentarlos a usar crema y vestimenta adecuada.

Quisiéramos agradecer a PAL por aprobar nuestra solicitud de beca y subvencionar este proyecto.

Sun Safe Poster Link:

Boletines Parciales del 2do Trimestre
Las fechas del 2do. Trimestre son del 9 de noviembre al 23 de marzo. El 15 de diciembre es el punto medio del segundo trimestre.
Los boletines parciales del 2dos trimestre estarán disponibles para padres a través de Plus Portals el viernes, 15 de diciembre.

Recolección de juguetes
¿Tienen juguetes no muy usados, libros de niños en castellano o pesos para donar? MS StuCo junto con HS NHS están preparando una fiesta de navidad para el personal de mantenimiento de AEL. La recolección será del 1 al 11 de diciembre. Busque en sus armarios y envíe a los advisories sus donaciones.

Plus Portal
Plus Portal es una herramienta de comunicación que Lincoln utiliza para compartir el progreso de los alumnos con los padres. Los padres podrán acceder a las calificaciones de sus hijos online y ver los boletines a través de este medio. Es importante que todos los padres de MS se registren e ingresen. A principio de año, el Departamento de Tecnología de Lincoln envió un código de acceso e invitaciones a unirse a Plus Portals. En caso de necesitar asistencia, por favor contáctese con   tech@lincoln.edu.ar.

Próximas fechas:

5 de diciembre – asamblea de advisory – teatro – 8:00 a 8:25hs

8 de diciembre – feriado nacional – “Día de la Virgen”

15 de diciembre – 10:00 los alumnos se retiran. / Boletines Parciales del 2do Trimestre