Messages from MS Office – Friday, August 11, 2017

First Week of School

The first week of school is completed and we have gotten off to a very good start. Students and teachers have settled in and have started to establish a routine. Middle School Open House is scheduled for Thursday, August 31 from 6:00 to 8:30pm. Please mark this date in your calendar.   More information concerning MS Open House will be placed in upcoming Friday Flashes.

Please note that every Wednesday during the 2017-18 school year will be a Late Start. Students arriving early should report to the MS computer Lab (room 104).

All School & Holiday Calendar – Link  – Located LIncoln Website

Please refer to the Parent Handbook for important information regarding Dress Code, MS Code of Conduct, Teachers’ contact information, General Information, Structure and Programs and much much more.

Notes from Ms.Nikki
Greetings from the Counselor’s office!  Welcome back to our returning Condors and I look forward to getting to know our new ones. I will be meeting with new Middle School students in the next few weeks to check-in on them about their transition to Lincoln and Argentina. Please do let me know if you have any questions or concerns as the first weeks zoom by. In the meantime, come by my office for a chat or a ‘hello’ if you are happy to be wandering around the Middle School!
“There is no such things as a perfect parent. So just be a real one.” – Sue Atkins

Dismissal:
Reminder: Security is a Priority at Lincoln, therefore, please complete the  DISMISSAL FORM and return form to the MS Office with your child or scan and email it to Alejandra.Paez@Lincoln.edu.ar, by August 14th.
Alejandra Paez will be the contact person for dismissal. If you have any question please contact Alejandra.  (MS Office ext 301)

Dates Upcoming:

August 21 – San Martin Holiday (No School)

August 28 – September 1 – MAP Testing (Measures of Academic Progress  – MAP)

August 31 – MS Open House 6:00 – 8:30pm

September 8 and 9 –  Lincoln Educators Conference (No Students –  Friday, September 8)

September 11 – Teachers’ Day (No School)

September 13 – MS Coffee 9:15 – 10:00am Multi-Purpose Room

September 15 –   First Trimester Progress Reports

September 18 – 22 – MS Pictures

Primera semana de clases
Hemos finalizado la primera semana de clases y ha comenzado muy bien. Los alumnos y los profesores se han instalado y han comenzado con su rutina.
El jueves 31 de agosto de 18:00 a 20:30hs se llevará a cabo nuestro “Open House”. Por favor, agende la fecha. Enviaremos mayor detalle sobre este evento en durante las próximas semanas.
Tenga en cuenta que todos los miércoles del año escolar 2017-18 serán “Late Start”. Si su hijo/a llega a la escuela temprano, podrá trabajar en el Computer Lab (aula 104).

Calendario de toda la escuela – Link  – se encuentra en la página web de la escuela

Por favor, revisen el  Parent Handbook por información importante con respecto código de vestimenta, código de conducta, información de contacto de profesores, información general, estructura y programas, y mucho más.

Comentario de Ms. Nikki
¡Saludos desde la oficina de counseling! Bienvenidos a todos los condors viejos y espero llegar a conocer a los nuevos. Me reuniré con los nuevos alumnos de MS en las siguientes semanas para hacerles un seguimiento sobre su transición a Lincoln y a Argentina. Les pido que me hagan saber si tienen alguna pregunta o preocupación ya que estamos finalizando la primera semana. Mientras tanto, pasen por mi oficina para charla o simplemente saludar si se encuentran felizmente paseando por Middle School.

“No existe el ‘padre perfecto’. Simplemente hay que ser padre”. Sue Atkins.

Salida
Recordemos que la seguridad es una prioridad en Lincoln. Por lo tanto, por favor, complete el   DISMISSAL FORM y devuelvalo a la oficina de MS en mano o puede escanearlo y enviarlo  a Alejandra.Paez@Lincoln.edu.ar, antes del 14 de agosto.
Para las salidas de MS, debe contactarse con Alejandra Paez. En caso de una pregunta sobre este tema, por favor contáctese con ella. (MS Office ext 301)

Próximas fechas:21 de agosto – Feriado – Paso a la Inmortalidad del Gral. San Martín

28 de agosto al 1 de septiembre – Pruebas MAP (Measures of Academic Progress)

31 de agosto – MS Open House 18:00 – 20:30hs