Letter from Mike Martell

I’ll begin this week by congratulating our Mighty Condor boy’s and girl’s futbol teams who competed in the SAAC tournament this past weekend.  While the 5th place finish for both teams was not result we hoped for, the kids competed extremely well throughout the tournament.  In walking around campus and observing the literally hundreds of kids participating in music, sports, and activities every week, I thought today would be a good time to reiterate expectations for our activities and athletics programs.

There are several main outcomes we hope to achieve through our activities program,  and thought it appropriate to share as many of our expectations are similar for the classroom:

• Help young people develop strong, positive relationships with adults
  • Build on the young person’s strengths rather than focus on his or her weaknesses
  • Provide an environment that helps young people develop positive relationships with peers
  • Give students challenges they can rise to
  • Give students opportunities to develop leadership and decision-making skills
  • Making our sports and activities program about the kids

While I care about our team’s win-loss records, I’m far more demanding about the quality of the experience I want for our kids.  Above all, I want them to be “well coached”.  I have the same expectations for a classroom teacher that I have for our coaches and activities sponsors.  Good things will happen to those who are well coached!

Congratulations to athletes, coaches, and activities sponsors who do an amazing job throughout the year.  The value they add to student’s social emotional growth is critical to the development of well rounded children.

Michael Martell

Superintendent

Letter from Michael Martell  ELEMENTARY SCHOOL Middle School HIGH SCHOOL athletics & activities News from PAL From the wellness center

Estimados Padres,

Comenzaré esta semana felicitando a nuestros integrantes de los equipos de futbol Mighty Condor de chicos y chicas, quienes compitieron en el torneo SAAC el fin de semana pasado. Si bien el 5to lugar para ambos equipos no fue el resultado que esperábamos, los jóvenes compitieron extremadamente bien durante todo el torneo. Al caminar por el campo y observar literalmente a cientos de niños participando en música, deportes, y actividades cada semana, pensé que hoy sería un buen momento para reiterar las expectativas de nuestras actividades y programas de atletismo.

Hay varios resultados que esperamos alcanzar a través de nuestro programa de actividades y consideramos apropiado compartir nuestras expectativas, ya que también son similares para el aula:

• Ayudar a los jóvenes a desarrollar relaciones fuertes y positivas con los adultos
  • Desarrollar fortalezas , en lugar de enfocarse en sus debilidades
  • Proporcionar un entorno que ayude a los jóvenes a desarrollar relaciones positivas con sus compañeros
  • Ofrecer a los estudiantes desafíos que puedan alcanzar
  • Ofrecer oportunidades a los estudiantes para desarrollar habilidades de liderazgo y toma de decisiones
  • Hacer nuestro programa de deportes y actividades acerca de los niños

Aunque me interesan los records de victorias y derrotas de nuestro equipo, soy mucho más exigente en relación a la calidad de la experiencia que quiero para nuestros estudiantes. Por encima de todo, quiero que estén “bien entrenados”. Tengo las mismas expectativas para el docente del salón de clases, que para nuestros entrenadores y nuestros patrocinadores de actividades. ¡Buenas cosas les pasan a aquellos que están bien entrenados!

Felicidades a los atletas, entrenadores y patrocinadores de actividades quienes hacen un trabajo increíble durante el año. El valor que agregan al crecimiento socioemocional de los alumnos es fundamental para el desarrollo de chicos equilibrados.