Letter from Michael Martell

The summer break is finally upon us and I want to wish you all happy holiday season and a wonderful New Year.  I hope you are able to spend time with family and loved ones, recharge your batteries, and enjoy some much needed recreation time.  As we look forward to the second semester we will take some time to refocus our school goals and communicate with you some of the successes of the first half of the school year.

Upon our return in February, we will hopefully be finalizing our recruiting for 2018-19.  Once this is complete, we will begin the process of reviewing our program and developing our all-school goals for the next year.  We are still eagerly awaiting our NEASC accreditation report which will be one of the main drivers in creating our future plans.  There will also be opportunities for you to join us in our review and to share your thoughts and needs for the future.  It’s always a rejuvenating process and I look forward to your participation.

While we are all away on break, our maintenance crew will be working on several major projects along with the continuation of our master facilities plan.  If all goes as planned, we will return to a completely refurbished cafeteria and kitchen area.  To follow our progress, click on the “About” tab on the Lincoln home page.  You’ll find sketches, designs, and photos of our work!

I would like to close by congratulating our students on a great final week.  They’ve worked incredibly hard and should be proud of their efforts.  It’s been a fantastic week and a stellar semester!

Michael Martell

Superintendent

ELEMENTARY SCHOOL middle school HIGH SCHOOL programas nacionales FROM THE WELLNESS CENTER LINCOLN SUMMER CAMPS

Queridos padres,

Las vacaciones de verano finalmente están sobre nosotros y quiero desearles felices fiestas y un maravilloso año nuevo. Espero que puedan pasar tiempo con su familia y seres queridos, recargar sus baterías, y disfrutar de este tiempo recreación tan necesario. Mientras esperamos el segundo semestre nos tomaremos un tiempo para reenfocar nuestras metas escolares y comunicarles algunos de los éxitos de la primera mitad del año escolar.

A nuestro regreso en febrero, con suerte estaremos finalizando la contratación para 2018-19. Una vez que esto esté completo comenzaremos el proceso de revisión de nuestro programa y el desarrollo de nuestros objetivos para toda la escuela para el próximo año. Todavía estamos esperando ansiosamente nuestro informe de acreditación NEASC que será uno de los principales impulsores para la creación de nuestros planes futuros. También habrá oportunidades para que ustedes participen en nuestra revisión y puedan compartir sus pensamientos y necesidades para el futuro. Siempre es un proceso de rejuvenecimiento y espero su participación.

Mientras todos estamos de vacaciones, nuestro equipo de mantenimiento trabajará en varios proyectos importantes junto con la continuación de nuestro plan maestro de instalaciones. Si todo va según lo planeado, cuando regresemos tendremos un área de cafetería y cocina completamente renovadas. Para seguir nuestro progreso, haga clic aquí. ¡Encontrarás bocetos, diseños y fotos de nuestro trabajo!

Me gustaría cerrar felicitando a nuestros estudiantes en esta gran semana final. Ellos han trabajado increíblemente duro y deberían estar orgullosos de sus esfuerzos. Ha sido una semana fantástica y un semestre estelar!

Michael Martell

Superintendente