Letter from Michael Martell

Sunny days finally springing upon us means it’s time for the important drive to the midpoint of the school year.  In watching the HS concert last night, student gains, especially for the beginning band and choral students were really evident.  The same can be said for our MS teams competing at the Friendship games in Uruguay.  In the day to day grind, we often need to remind ourselves to take a step back and look at the forest…our students have made exceptional gains this first half of the school year.  Take a minute today to step back and look at your child from a global perspective… enjoy the fruits of your labor!

I wanted to send out a standing ovation for our ES library team, Susan and Maria, for pulling together such a wonderful learning experience for our young authors in the ES book fair.  The addition of incredibly talented local children’s authors and illustrators, Isol and Lucia Vidal, added a richness to the event that definitely raised the bar for our local book companies.

Here are 2 events to mark on your calendar: First of all we wish for good luck to our Condors in next week’s SAAC futbol tournament in Curibita.  Please help support our teams and show our Condor spirit.  Watching our teams and coaches model an intense competitive spirit while also displaying incredible sportsmanship is an inspirational opportunity for all to see.  If you can find time in your busy schedule, you can watch the games on live stream .  You’ll see our core values in action.

The second event is service learning opportunity.  We are in the process of forging a deep, meaningful relationship with our neighbors from El Ceibo, a community just to the side of the nature reserve.  This year, Silvina and Company have taken on the ambitious goal of providing a Christmas box full of holiday dinner goodies for each of the 150 families in el Ceibo.  For around 1000 pesos, you can make a big difference this holiday season. It’s a great opportunity for a family project! If you haven’t done so already, please see Silvina (silvina.lopezfernandez@lincoln.edu.ar) for a box and details.

I hope you are all able to enjoy a beautiful, sunny weekend.

Mike

PROGRAMAS NACIONALES Elementary School Middle School high school LINCOLN SUMMER CAMP FROM THE WELLNESS CENTER CHRISTMAS FOR EVERYONE

Queridos padres,

Los días soleados que finalmente están llegando significan que estamos llegando a la mitad del año escolar. Al ver el concierto de HS anoche, los progresos de los estudiantes, especialmente en la banda de principiantes y los estudiantes de coro, fueron realmente evidentes. Lo mismo puede decirse de nuestros equipos de MS que compiten en los juegos de Amistad en Uruguay. En el día a día, a menudo necesitamos recordarnos a nosotros mismos dar un paso atrás y mirar el bosque … nuestros estudiantes han tenido logros excepcionales en esta primera mitad del año escolar. Tómese un minuto hoy para dar un paso atrás y mirar a su hijo desde una perspectiva global … ¡disfrute de los frutos de su trabajo!

Quería pedir una ovación de pie para nuestro equipo de la biblioteca de ES, Susan y María, por generar una experiencia de aprendizaje tan maravillosa para nuestros jóvenes autores en la feria del libro de ES. La incorporación de autores e ilustradores infantiles locales increíblemente talentosos, Isol y Lucía Vidal, agregó una riqueza al evento que definitivamente elevó la vara para las empresas de libros locales.

Hay dos eventos para marcar en su calendario: En primer lugar, deseamos buena suerte a nuestros cóndores en el torneo de fútbol SAAC de la próxima semana en Curibita. Por favor ayuden a apoyar a nuestros equipos y mostremos nuestro espíritu de Cóndor. ver a nuestros equipos y entrenadores desarrollar su espíritu competitivo y una deportividad increíble es una oportunidad inspiradora para todos. Si tienen tiempo, podrán ver los juegos en las transmisiones en vivo. Allí podrán ver nuestros valores centrales en acción.

El segundo evento es la oportunidad de aprendizaje de servicio. Estamos en el proceso de forjar una relación profunda y significativa con nuestros vecinos de El Ceibo, una comunidad ubicada justo al lado de la reserva natural. Este año, Silvina y compañía han asumido el ambicioso objetivo de proporcionar una caja de Navidad llena de alimentos para cada una de las 150 familias en el Ciebo. Por alrededor de 1000 pesos, puede hacer una gran diferencia en estas fiestas. ¡Es una gran oportunidad para un proyecto familiar! Si aún no lo ha hecho, consulte a Silvina (silvina.lopez@lincoln.edu.ar) para colaborar con una caja y obtener los detalles.

Espero que todos puedan disfrutar de un hermoso y soleado fin de semana.

Mike