High School Friday Flash – December 7

MESSAGE FROM THE LINCOLN WELLNESS TEAM – SUN PROTECTION

Please see this message from the Lincoln Wellness Team regarding their efforts to raise awareness in our community about the importance of staying protected from the sun in the coming summer months!

CHRISTMAS FOR EVERYONE

On behalf of the High School Service Learning Program at Lincoln, we wish to thank Lincoln families who have generously agreed to provide a Christmas box for families living in Barrio El Ceibo, the neighborhood located near our campus adjacent to the Rio De La Plata.  Families who are still working on their boxes are reminded that we will deliver the boxes to El Ceibo on Monday afternoon, December 11 at 3:30 p.m.  We need your packed boxes at Lincoln before that day/time!

Families who would enjoy helping to deliver the boxes to El Ceibo can do so by arriving at Lincoln at 3:30 p.m. on Monday.

LAST WEEK OF CLASSES BEFORE DECEMBER HOLIDAY

Traditionally at Lincoln the final school days prior to the December holiday have been dedicated to a formal, end of semester exam schedule that allowed for high school students to attend school only when they had an exam.  With our move to Trimester grading periods, the end of classes prior to the December vacation do not include a final exam schedule.  High school students are expected to attend all classes per the normal 8 a.m. – 3:30 p.m. schedule on Monday-Thursday, December 11-14.  On December 15 students are expected to attend school from 8 a.m.-10 a.m. only.  On this day we will conduct minimal check-out activities, as well as other fun activities planned by our Student Council (STUCO).  We will also meet for a short assembly to say goodbye to departing students.  Students may leave campus on December 15 at 10:00 a.m.  Lincoln school buses will depart campus at approximately 10:10 a.m.

The high school will not be providing 2nd Trimester Progress Reports until February.  As always, parents are encouraged to monitor academic progress through the Teacher Plus software.

HS Counseling Office

Please see this link for important communication related to upcoming events coordinated by the HS Counseling Office, including university visits to Lincoln.

ELEMENTARY SCHOOL Middle School programas nacionales athletics & activities FROM THE WELLNESS CENTER

MENSAJE DEL EQUIPO DEL LINCOLN – PROTECCIÓN SOLAR
¡Vea este mensaje del Equipo de Bienestar del Lincoln sobre sus esfuerzos para crear conciencia en nuestra comunidad sobre la importancia de mantenerse protegido del sol en los próximos meses de verano!

NAVIDAD PARA TODOS

En nombre del Programa de Aprendizaje de Servicio a la Escuela Secundaria de Lincoln, queremos agradecer a las familias de Lincoln que generosamente acordaron proporcionar una caja de Navidad para las familias que viven en Barrio El Ceibo, el vecindario ubicado cerca de nuestro campus adyacente al Río de la Plata. A las familias que aún trabajan en sus cajas se les recuerda que entregaremos las cajas a El Ceibo el lunes 11 de diciembre a las 3:30 p.m. ¡Necesitamos sus cajas empacadas en Lincoln antes de ese día / hora!

Las familias que deseen ayudar a entregar las cajas a El Ceibo pueden hacerlo al llegar a Lincoln a las 3:30 p.m. el lunes.

ÚLTIMA SEMANA DE CLASES ANTES DEL RECESO DE  DICIEMBRE
Tradicionalmente en el Lincoln, los últimos días de clases antes de las vacaciones de diciembre se han dedicado a un calendario formal de exámenes de fin de semestre que permitía a los estudiantes asistir solo cuando tenían un examen. Con nuestro cambio a los períodos de calificación trimestrales, el final de las clases antes de las vacaciones de diciembre ya no coincide con el final de un período de calificación. Como tal, se espera que los estudiantes de secundaria asistan a todas sus clases en el horario normal de 8 a.m. – 3:30 p.m. horario de lunes a jueves, 11-14 de diciembre. El 15 de diciembre se espera que los estudiantes asistan solo de 8 a.m. a 10 a.m. En este día llevaremos a cabo actividades mínimas de salida, así como otras actividades divertidas planificadas por nuestro Consejo Estudiantil (STUCO). También nos reuniremos para una asamblea corta para decir adiós a los estudiantes que se van del colegio. Los estudiantes pueden retirarse del colegio el 15 de diciembre a las 10:00 a.m. Los autobuses escolares de Lincoln partirán del campus aproximadamente a las 10:10 a.m.

El sector de secundaria no proporcionará informes/boletines de progreso del segundo trimestre hasta febrero. Como siempre, se alienta a los padres a controlar el progreso académico a través del software Teacher Plus.

Desde la oficina de HS Counseling

Por favor, acceda a este link para revisar la agenda de eventos coordinados por la oficina de HS Counseling incluyendo la visita de universidades al Lincoln: Info aquí