High School Friday Flash – 10 November 2017

Trimester 1 Report Cards/Parent/Teacher Conferences
Report cards for Trimester 1 will be e-mailed to students/parents on Monday afternoon, November 13.  Parent/Teacher Conferences will take place on Wednesday, November 22 from 4:00-7:00 p.m.  We will again be utilizing an electronic reservation system for Parent/Teacher Conferences.  Instructions will be sent to parents next week.

SAAC Soccer
Good luck to the Lincoln Varsity Girls’ and Boys’ Soccer teams as they travel to the International School of Curitiba, Brazil to participate in the South American Activities Conference (SAAC) Soccer Tournament.  The tournament, which takes place Thursday-Saturday, November 16-18, will include the host school Int.’l School Curitiba, the Uruguayan American School from Montevideo, Roosevelt Int.’l School of Lima, American School of Quito, the International School of Nido de Aguilas, Santiago and Lincoln.  While in Curitiba, Lincoln participants will be hosted in the homes of families from the Int.’l School of Curitiba.

Congratulations to the students listed below who will represent Lincoln at this tournament:

Girls

HOLLENBECK, Simon
SANCHEZ LARRAZABAL; Alfredo

Spirit Week

High School Spirit Week has been taking place this week and will continue through the beginning of next week.  Students have been participating in lunchtime activities organized by the Student Council in an effort to build school spirit:

Wednesday, Nov. 8: Dress Theme-Hawaiian Day Lunch-Limbo

Thursday, Nov. 9: Dress Theme-Nerds vs Jocks Lunch-Tug of War

Friday, Nov. 10: Dress Theme-School Colors Lunch-Food Contest

Monday, Nov. 13: Dress Theme-Pajama Day Lunch-DodgeBall

Tuesday, Nov. 14: Dress Theme-Class Colors Lunch-Assembly: Rock/Paper/Scissors

HS Counseling Office

Please see this link for important communication related to upcoming events coordinated by the HS Counseling Office, including university visits to Lincoln.

Letter from Michael Martell PROGRAMAS NACIONALES Elementary School Middle School LINCOLN SUMMER CAMP FROM THE WELLNESS CENTER CHRISTMAS FOR EVERYONE

HIGH SCHOOL FRIDAY FLASH

Boletines de calificaciones del trimestre 1 / Conferencias de padres-docentes
Las boletas de calificaciones para el Trimestre 1 se enviarán por correo electrónico a los estudiantes / padres el lunes 13 de noviembre por la tarde. Las conferencias entre padres y maestros se llevarán a cabo el miércoles 22 de noviembre de 4:00 a 7:00 p.m. Volveremos a utilizar un sistema de reserva electrónico para las conferencias de padres y maestros. Las instrucciones se enviarán a los padres la próxima semana.

SAAC Fútbol
Les deseamos buena suerte a los equipos de Voleibol de alumnos y alumnas de Lincoln Varsity ya que viajan al Colegio Internacional de Curitiba, Brasil, para participar en el Torneo de Voleibol de la Conferencia de Actividades Sudamericanas (SAAC). El torneo, que tendrá lugar del jueves al sábado 16 al 18 de noviembre, incluirá también al colegio anfitrión Colegio Internacional de Curitiba, la Escuela Uruguaya Americana de Montevideo, el Colegio Internacional Roosevelt de Lima, la Escuela Americana de Quito, la Escuela Internacional Nido de Águilas en Santiago, y el Lincoln. Mientras que en Curitiba, los participantes del Lincoln serán recibidos en los hogares de familias del Colegio Internacional de Curitiba.

Felicitaciones a los alumnos que figuran a continuación y que representarán al Lincoln en este torneo:

Alumnas

SANCHEZ PEREZCONDE; Esteban
HOLLENBECK, Simon
SANCHEZ LARRAZABAL; Alfredo

Spirit Week (semana de espiritu escolar)
Esta semana inició Spirit Week y continuará hasta principios de la próxima semana. Los alumnos han estado participando en actividades durante el almuerzo organizadas por el Consejo Estudiantil en un esfuerzo por desarrollar el espíritu escolar:

Miércoles, 8 de noviembre: Tema de vestimenta: almuerzo hawaiano  Almuerzo y limbo
Jueves, 9 de noviembre:           Tema del vestido: nerds vs Jocks  Lunch-Tug of War
Viernes, 10 de noviembre: Dress Theme-School Colours  Lunch-Food Contest
Lunes, 13 de noviembre: Vestido de tema: pijama,  Almuerzo del día, Dodge Ball
Martes, 14 de noviembre: Vestido de los colores de la clase temática