ES Friday Flash

Dear Families,

It is hard to believe that we have finished our first week of school already.  I have been so impressed by all of the students (and teachers!) as they have transitioned back to school, and many of them to a new school and country.  There have been some great collaborative discussions happening in classrooms this week as the kids participate in setting the tone for a positive year of learning.  It has been my pleasure to be able to welcome our new families and students in the mornings, and to welcome back our returning families.  We look forward to a meaningful year of learning and I invite you to mark your calendars for the Elementary Open House for parents next Thursday, August 17.

Warm Regards,

Jeremy Cramer

In order to ensure a better and safe dismissal procedure, we would like you to please send us a complete list of people allowed to pick-up your children.

We need to know their full name and relationship with your children (older siblings, other relatives, nannies, drivers, other school parents, etc.). You do not need to include parent information as we already have it in our records.

You can find a Permanent Pick-up List Form on the school web page and directly submit the form.

NOTE THAT THIS INFORMATION IS VALID ONLY FOR THE SCHOOL YEAR IN WHICH IT IS SUBMITTED.

Teachers will be allowed to release your children ONLY to the people included on this list.

August 2017

Welcome back! The Elementary/Middle School Library will kick-off the year with the “Readers’ Parade and Celebration.” This Celebration of a parade and reception is planned for all elementary vacation readers! So… if your child has read over the vacation and completed the “Lincoln Vacation Reading Pamphlet,” please send the pamphlet to the Elementary/Middle School Library by Tuesday, August 15th . We will not accept any pamphlets after Tuesday, August 15th , as prizes must be prepared in time for the celebration on Friday afternoon August 18 th.

If your family is new to the school and your child or children have read over the vacation you can participate in this event. It is only a matter of filling out a “Vacation Reading Pamphlet” to document your child’s reading and then returning this pamphlet to the library. To get started stop by the Elementary/Middle School Library and get a “Lincoln Vacation Reading Pamphlet.”

Please contact me, Susan Voracek, Elementary School librarian with any questions. My email is susan.voracek@lincoln.edu.ar and my phone number is 4815-1770 ext. 220.

Sincerely,

Susan Voracek
Elementary/Middle School Librarian
susan.voracek@lincoln.edu.ar
Tel: 4815-1770 Ext. 220

Queridas familias,

Es difícil creer que ya hemos completado nuestra primera semana de clases. Estoy asombrado de la transición de vuelta al colegio de todos los alumnos y docentes, para muchos un nuevo colegio en un nuevo país.  Hubo varias discusiones colaborativas esta semana mientras los niños marcan el tono para un año de aprendizaje positivo. Fue un placer para mi darle la bienvenida durante las mañanas a las nuevas familias y alumnos y aquellas que regresan.

Esperamos un año significativo de aprendizaje y los invito a agendar en sus calendarios el  Elementary Open House para padres y madres el próximo jueves 17 de agosto.

Jeremy Cramer

A fin de asegurarnos un mejor y seguro procedimiento de salida, les pedimos que por favor nos envien una lista completa de las personas autorizadas a retirar a sus hijos del colegio.

Necesitamos que completen toda la información y el vínculo con el niño/a (hermano/a mayor, pariente, niñera, chofer, otra madre o padre del colegio). No necesitamos información de los padres o tutores ya que la tenemos.

Pueden encontrar el formulario Permanent Pick-up List Form  (fijarse en el link) en nuestra página web y completarla online.

Por favor observen que este formulario de autorización es vigente durante este año escolar solamente, teniendo que renovarse el próximo. Los docentes pueden entregar a su hijo/a solo a las personas autorizadas por ustedes en este formulario.

Estimadas familias,

Bienvenidas! La biblioteca de Elementary y Middle school dará comienzo a este año escolar con su habitual desfile y celebración de lectores. Esta celebración está dirigida a todos aquellos niños y niñas que leyeron libros durante las vacaciones. Entonces si sus hijos se dedicaron a leer durante sus vacaciones y completaron el formulario: “Lincoln Vacation Reading Pamphlet”, por favor háganlo llegar a la biblioteca antes del martes 15 de agosto. No aceptaremos formularios después de esta fecha ya que tenemos que preparar los premios a tiempo para la celebración que tendrá lugar el viernes 18 de agosto.

Si ustedes son una familia nueva del Lincoln y sus hijos leyeron durante las vacaciones también pueden participar. Simplemente tienen que completar el formulario para documentar la lectura de su hijo/a y acercarlo a nuestra biblioteca que se encuentra en el edificio de Elementary. Los formularios están a disposición ahora, ya pueden retirarlos!

No duden en contactarme, Susan Voracek, la bibliotecaria de ES/MS con preguntas. Mi dirección de correo es  susan.voracek@lincoln.edu.ar , mi teléfono es 4815-1770 int. 220.

Saludos,

Susan Voracek