7 Reasons to start your day with Lemon Water

The simplest habits can have a profound impact on your health. Take starting your day with lemon water, for example. Here are seven arguments for adopting this morning ritual.

• Aids digestion
    Acid helps break down food. That’s why there is so much of it in our stomachs. The acid in lemons may be especially helpful to help supplement stomach acids, which decline as we get older.

• Helps you stay hydrated
    Most of us don’t drink enough water. A daily lemon water habit is an easy way to get your day off on the right foot. How to know if you’re drinking enough? Your urine is almost clear.

• Is weight-loss friendly
    We’re creatures of habit. Ponder the impact of replacing your morning latte with lemon water. Not just once, but perhaps 20 times a month — and multiply that by 10 years. Your waist line will thank you.

• Prevents oxidation
    Lemons contain phytonutrients, or substances that protect your body against disease. These phytonutrients have powerful antioxidant properties, which prevent us from oxidizing or essentially rusting from the inside out.

• Supplies a healthy dose of Vitamin C
    Juice half a lemon into your water. You’ll add a mere 6 calories and get more than a sixth of your daily vitamin C — needed to protect us from cell damage and repair injury.

• Provides a potassium boost
    Without this mineral, your body can’t function properly. It’s necessary for nerve-muscle communication, and transporting nutrients and waste. Potassium also can counter some of the effects of salt on blood pressure.

• Helps prevent kidney stones
    Lemon water helps prevent these painful stones in those deficient in urinary citrate (a form of citric acid). More importantly, increased fluid consumption helps prevent dehydration — a common cause of kidney stones. Acid helps break down food. That’s why there is so much of it in our stomachs.

TO ENJOY SIMPLY SQUEEZE HALF OF A LEMON INTO A GLASS OF WATER

Letter from Michael Martell PROGRAMAS NACIONALES Elementary School Middle School high school LINCOLN SUMMER CAMP CHRISTMAS FOR EVERYONE

7 Razones para empezar tu día con agua con limón

Los hábitos más simples muchas veces tienen un gran impacto en nuestra salud. Empezar el día con un vaso de agua con limón por ejemplo. Acá se describen 7 argumentos por los cuales deberíamos adoptar este ritual por la mañana.

• Colabora en la digestión
    El ácido ayuda a digerir la comida, es por esto que en nuestro estómago hay tantos ácidos digestivos. El ácido presente en los limones puede ser útil para suplementar los ácidos presentes en el estómago que disminuyen a lo largo de los años.

• Ayuda a mantenerse hidratado
    La mayoría de nosotros no toma suficiente agua. Tomar agua es ideal para mantener una buena hidratación en verano, pero si a ésta le agregamos jugo de limón, su poder alcalinizante aumenta y puede neutralizar el PH ácido que caracteriza al exceso de productos de desecho en el cuerpo.

• Ayuda a la pérdida de peso
    Mejora el tránsito intestinal lento y evita la retención de líquidos, además el agua con limón da un efecto de saciedad durante el día que evita que consumas calorías en exceso.

• Previene la oxidación
    Los limones contienen fitonutrientes o sustancias que protegen al cuerpo de la enfermedad. Estos fitonutrientes tienen poderosas propiedades antioxidantes, lo que previene la oxidación y nos protege del envejecimiento desde el interior.

• Proporciona una dosis saludable de vitamina C
    Exprime medio limón en tu agua. Añades así apenas 6 calorías y consigues más de una sexta parte de la cantidad diaria de vitamina C que necesitamos para protegernos del daño celular y para reparar las lesiones.

• Proporciona un añadido de potasio
    Sin este mineral, tu cuerpo no podría funcionar de forma adecuada. Es necesario para la comunicación nerviosa muscular y transporta nutrientes y desechos. El potasio también contrarresta algunos de los efectos de la sal sobre la presión sanguínea.

• Ayuda a prevenir los cálculos renales
    La limonada ayuda a prevenir estas dolorosas piedras renales en quienes tienen deficiencia de citrato urinario, una forma de ácido cítrico. Además y más importante, el mayor consumo de fluidos ayuda a prevenir la deshidratación, una causa común de las piedras en el riñón

PARA DISFRUTARLO SIMPLEMENTE EXPRIMIR MEDIO LIMÓN EN UN VASO DE AGUA