ES Friday Flash

Welcome to Friday again.  While your kids are home with you today, our staff are all here at school both Friday and Saturday for the Lincoln Educator Conference.  This educator conference is hosted by Lincoln and features 6 visiting main speakers from outside Argentina, 61 teacher presenters including teachers from Lincoln across all 3 divisions as well as teachers from local Argentine and other South American international schools, and will be attended by almost 300 educators.  It can become hard to choose which of the excellent presentations and workshops to attend!

Buses & Behavior
Many of our ES students arrive to and/or leave Lincoln by bus.  I want to take a moment to share our expectations for bus behavior.  In short, when on the bus, students are expected to follow the same rules as at school.  They should demonstrate integrity, fairness, and compassion (the ES 3Ds!).  When problems have occurred on a bus, what we have mostly seen is use of inappropriate language and treating others with a lack of respect (being mean or cruel with their words).  The ES office (specifically Ms Gabriela Rosso & Mr. Cramer), in cooperation with the school bussing supervisors (Maggie Hinsberger & Maxi Reboreda), are the folks who should be contacted in the event of a bus issue.  You can support us by making sure kids inform the bus monitor on the bus when there is a problem, and then communicating the issue to the people listed above so that we can address it.  We will take the opportunity to educate and work with students who need help with their choices on the bus.  Ultimately, if a student chooses to continue making poor choices on the bus they may have to find alternate transportation to and from school.  It is our hope that this is never necessary and we feel confident that in working together with you, our bus riders will always be able to enjoy a safe, secure, respectful ride.

Specials Rotation for September
It seems that our rotation for September specials classes didn’t make it into last week’s Friday Flash so HERE it is!

School photographs
Please mark your diaries! On the 18,19 and 20 of september the school photographer will be coming in to take individual and class photos. Please try and make sure your child is at school for these days.

Enjoy a nice weekend with your family and see you back at school next week.  Please take note that there is also No School on Monday, September 11 due to the Teachers’ Day holiday here in Argentina.

Warm Regards,

Jeremy Cramer

Letter from Michael Martell Middle School High School Athletics and Activities wellness centre LEC 2017

Queridas familias,

Llegamos a otro viernes. Mientras sus hijos están en casa, nuestros docentes están aquí en el colegio tanto hoy como el sábado para asistir a la Conferencia de Educadores del Lincoln (LEC por sus siglas en inglés). Esta conferencia de educadores está organizada por el colegio Lincoln y cuenta con seis oradores principales de otros paises, 61 docentes presentando incluyendo los del Lincoln de las 3 divisiones. Tenemos docentes de otros establecimientos educativos argentinos y de otros colegios internacionales de sudamérica. La asistencia será de casi 300 educadores en total. ¡Va  ser difícil elegir cuál de las excelentes presentaciones y talleres asistir!

Autobuses y  reglas de comportamiento
Muchos de nuestros alumnos de ES llegan y/ o dejan el colegio Lincoln en autobús. Quiero compartir con ustedes nuestras expectativas con respecto al comportamiento en el autobús. Resumiendo, en el autobús se espera que los alumnos sigan las mismas reglas que cuando están dentro del colegio. Deben demostrar integridad, imparcialidad y compasión (la ES 3Ds!). Han ocurrido una serie de episodios en el autobús donde se escuchó un uso de lenguaje inadecuado y un trato hacia otros faltando el respeto (ser desagradable u ofensivo con comentarios o palabras). La oficina de ES (específicamente la Sra. Gabriela Rosso y el Sr. Cramer), en cooperación con los supervisores de los autobuses escolares (Maggie Hinsberger y Maxi Reboreda), son las personas que deben ser contactadas en caso de que surja un problema de esta índole en el autobús. Ustedes pueden apoyarnos asegurándose de que los niños informen al monitor del autobús cuando hay un problema, y ​​luego comunicando el problema a las personas mencionadas anteriormente para encarar el episodio. Aprovecharemos la oportunidad para educar y trabajar con los alumnos que necesiten ayuda con respecto a cómo comportarse en el autobús. En última instancia, si un alumno opta por seguir tomando malas decisiones en el autobús, puede que tenga que encontrar un medio de transporte alternativo. Esperamos que esto último no sea necesario y estamos seguros de que al trabajar con ustedes, nuestros pequeños pasajeros siempre podrán disfrutar de un viaje seguro y respetuoso.

Rotación de actividades para septiembre
Parece que nuestra rotación para las clases especiales (educación física,arte y musica) de septiembre no se publicó el viernes pasado, así que AQUÍ está!

Fotos
Por favor, tomen nota que el 18,19 y 20 de septiembre nos visitará el fotógrafo del colegio para sacar fotos individuales y grupales. En lo posible, asegúrense que sus hijos concurran a clase en esos días y avisaremos con tiempo qué día específico les tocará.

Disfruten de un buen fin de semana con su familia y nos vemos la próxima semana. Por favor tome nota que tampoco habrá clases el lunes 11 de septiembre debido a la celebración del Día del Maestro aquí en Argentina.

Saludos cordiales,
Jeremy Cramer