12/15/17 Friday Flash

Welcome to the final Friday Flash of 2017.  On behalf of the entire ES staff we would like to thank you for being a Lincoln Condor and being a part of the Lincoln Family for the first ½ of this year.  We wish you the happiest of holidays and safe travels throughout the break.  If you are leaving Lincoln for your next job/posting we wish you continued success in your new home & school.

Specials Rotation for February

HERE is our specials rotation calendar for February.

Upcoming Events/Dates to note

Wednesday, Jan. 31 – New Family Orientation – 9 a.m.

Thursday, Feb. 1 – School Starts – all students return

Vacation Reading Program

The Elementary School Library will also continue to sponsor the vacation-reading pamphlets.   This is a game-board reading activity designed to encourage Lincoln students to read over vacation.   It is the student’s choice to participate in this program.  These reading pamphlets will be explained to students and will be distributed on the last day.

Read Online

The benefits of vacation reading are innumerable.   Not only do students who read over vacation maintain their reading skills, but they also build their vocabulary and improve their comprehension.  Students and parents can access books online from the Elementary Library Media Webpage through two websites, “TumbleBooks” and “TumbleBook Cloud Junior”.   “TumbleBooks” is perfect for younger readers and “TumbleBook Cloud Junior” addresses the needs of upper elementary students.   Also “World Book” can be accessed on Elementary Library Media webpage.  Usernames and passwords for all these databases are listed below.

TumbleBooks

Username:  balincoln

Password:  login

TumbleBooks Cloud Junior

Username:  aeel2

Password:  login

World Book

Username: 2lincoln

Password:  library

E-books

Also E-books are available through the Lincoln online catalog.   Parents and students gain access by establishing an account with the library.   Stop by and we will help you setup an account.

Warm Regards,

Jeremy Cramer

Letter from Michael Martell middle school HIGH SCHOOL programas nacionales FROM THE WELLNESS CENTER LINCOLN SUMMER CAMPS

Estimadas familias,

Bienvenidas al último Friday Flash del semestre. En nombre de todo el staff de Elementary nos gustaría agradecerle por ser un Lincoln Condor y parte de la familia Lincoln durante esta primera mitad del año escolar. Les deseamos unas buenas vacaciones y viajes si estan yendose a pasar las fiestas afuera. Para aquellos que parten definitivamente del Lincoln para su próximo trabajo/misión, le deseamos éxito en su nuevo hogar y colegio.

Specials Rotation para febrero

AQUÍ encontrarán la rotación para el mes de febrero.

Próximos eventos y fechas para tener en cuenta

Llegó la hora de devolver libros
Nos acercamos a las vacaciones y es hora para hacer el inventario de la biblioteca. La biblioteca estará cerrada desde el 11 de diciembre hasta el 2 de enero. Tomen nota que el plazo de vencimiento de la devolución de libros hoy!

Si este es su último semestre en el Lincoln, pasen por la biblioteca y obtengan su listado de libros no devueltos. Lo mejor es ubicar todos los libros de la biblioteca antes de que empiecen a embalar sus casas. Los libros de la biblioteca a menudo se confunden con artículos propios. Una vez que se pierde un libro, es extremadamente difícil reemplazarlo. Les recordamos que es responsabilidad del prestatario pagar los libros que perdieron.

Programa de lectura de vacaciones
La biblioteca de la escuela primaria también continuará repartiendo folletos con lectura para las vacaciones. Esta es una actividad de lectura tipo game-board diseñada para alentar a los alumnos de Lincoln a leer durante las vacaciones. Es a elección del alumno participar en este programa. Estos folletos de lectura serán explicados a los alumnos y se repartirán antes que finalicen las clases.

Lectura online
Los beneficios de la lectura durante las vacaciones son innumerables. Los alumnos que leen durante las vacaciones no solo mantienen sus habilidades de lectura, sino que también desarrollan su vocabulario y mejoran su comprensión. Los alumnos y los padres pueden acceder a libros online desde la página web de Elementary Library Media a través de dos sitios web, “TumbleBooks” y “TumbleBook Cloud Junior”. “TumbleBooks” es perfecto para los lectores más jóvenes y “TumbleBook Cloud Junior” aborda las necesidades de los alumnos de primaria. Se puede acceder al “Libro mundial” en la página web de Elementary Library Media. A continuación se enumeran los nombres de usuario y las contraseñas de todas estas bases de datos disponibles.

TumbleBooks
Nombre de usuario: balincoln
Contraseña de acceso

TumbleBooks Cloud Junior
Nombre de usuario: aeel2
Contraseña de acceso

Libro Mundial
Nombre de usuario: 2lincoln
Contraseña: biblioteca

E-books
También están disponibles e-books a través del catálogo en línea de Lincoln. Los padres y alumnos obtienen acceso al abrir una cuenta en la biblioteca. Visítenos y los ayudaremos a configurarla.

Saludos cordiales,

Jeremy Cramer