11/24/17 Friday Flash

Happy Friday! Wow, a 4-day week goes by so quickly! Kids and classrooms remain busy and focused on learning. Thank you to all who have been here one (or both) of the past two Wednesdays to participate in your parent/teacher conference.

ES Concerts
Mark your calendars for Friday, December 1st for our ES music concerts:
8:30-9:30 – 4th/5th concert
11:45-12:15 – K5/1st concert
1:15-1:45 – 2nd/3rd concert
We hope you can join us. Some good news for your wait times in between concerts as the new Starbucks just 3 blocks up Libertador is now open!

We do not encourage you to take kids home early on this day after the concerts are over. However, if you plan to make any dismissal changes on this concert day….please send in your changes before December 1st to esdismissal@lincoln.edu.ar; it will really help us to have a smooth dismissal.

Reminder of ES Uniform code (shoes)
A quick reminder of our uniform code regarding shoes. Soccer cleats are not permitted to be worn during the day. On days when students have soccer after school, cleats may be brought and worn only at the time of the activity.

Upcoming Events/Dates to note
December 1 – ES Music Concerts
December 5 – Last day of ES After School Activities
December 6 – ES After School Activities Rehearsal – 3:30-5:00 (activity bus available)
December 7 – ES After School Activities Performance – 3:30-5:00 (activity bus available)
December 8 – No School National Holiday
December 15 – Fabulous Friday Assembly 8:10-8:40
December 15 – 8:00 – 10:00 school day finishes at 10 a.m.

Warm Regards,
Jeremy Cramer

Letter from Michael Martell  Middle School HIGH SCHOOL athletics & activities News from PAL From the wellness center

Estimadas familias,

¡Feliz viernes! ¡Guau, una semana de 4 días se pasa rápido! Los niños en sus las aulas permanecen ocupados y enfocados en aprender. Gracias a todos los que han estado aquí uno (o ambos) de los últimos dos miércoles para para participar de las reuniones de padres y docentes.

Conciertos ES
Viernes 1 de diciembre
8:30-9:15 concierto de 4to/5to grado
11:45-12:15 concierto de Kinder 5/1er grado
1:15-1:45 concierto de 2do/3er grado

Esperamos que puedan asistir. ¡Si tienen tiempo de espera entre conciertos, le comento que el nuevo Starbucks ya está abierto a solo 3 cuadras sobre Avenida del Libertador (y Pasteur)!

No alentamos a retirar a los niños más temprano este día, sin embargo, si planean hacerlo les pedimos que por favor envíen una nota antes del 1 de diciembre a esdismissal@lincoln.edu.ar. Esto contribuirá a una mejor organización y a una salida del colegio sin problemas! Gracias!

Recordatorio: Uniforme escolar (calzado)
Un recordatorio sobre nuestro uniforme con respecto al calzado. No se permiten usar botines de fútbol durante el día. Aquellos alumnos que tengan como actividad extraescolar fútbol, deben cambiar su calzado solo al momento de hacer dicha actividad.
Próximos eventos y fechas para tener en cuenta
20 de noviembre Feriado nacional Día de la Soberanía Nacional
24 de noviembre Museo viviente de 5to grado (11:15-12:15)
29 de noviembre TedEd 5:00

1 de diciembre ES Music Concerts
7 de diciembre ES Performance de actividades extracurriculares – 3:30-5:00
8 de diciembre Feriado nacional Inmaculada Concepción de la Virgen María
15 de diciembre Último Fabulous Friday Assembly 8:10-8:40
15 de diciembre 8:00-10:00 Último dia de clases. Las clases finalizan a las 10 a.m.

Saludos cordiales,
Jeremy Cramer