11/10/17 Friday Flash

Happy Friday!  The kids and teachers have been hard at work for the past 3+ months here at school increasing their conceptual understandings, competencies/skills, and building their character.  We look forward to seeing you all here over the next two Wednesdays at Parent/Teacher Conferences giving us the opportunity to talk about their growth, progress, successes, and next challenges.

Parent/Teacher Conferences
The ES will hold two parent/teacher conference blocks on the following two Wednesdays (Nov. 15 & Nov. 22) from 7:45-11:00.  As these are late start Wednesdays, students who have a conference between 7:45 and 8:45 can be dropped off in the auditorium as is usual on Wednesdays.  All students may arrive by bus or by parents at the regular Wednesday time; or, if you have a conference time later in the morning, you may choose to keep your child at home with you until you arrive for your conference.  We will not be able to provide childcare for siblings not yet in school, but all students will be supervised in various activities and specials classes during the conference block.  You should have received the conference signup information  from your teachers by now. We remind you that to set up a meeting to see your child’s spanish teacher, you should email them directly as we informed via email yesterday.

ES/MS Parent Coffee
The Elementary and Middle School will combine their parent coffees in November.    The combined ES/MS Coffee will be held Wednesday, Nov. 15 from 9:15 to 10:15, in the Aula Magna, located in the high school. The topic for the coffee will be social media, online responsibility, and internet security. This follows on from our recent, and successful, Week of Online Wellness.

SWIMMING TIME!
We would like to inform you that on November 21st  we will begin our swimming program!  Swimming will continue until March 9th, 2018.

This program will take place during all P.E classes. Students must bring the following items:

• Bathing suit / swimming cap / flip-flops or sandals / Towel

Every item must be clearly labeled with your child’s name in a swimming bag or backpack. The school has hair dryers installed in the changing rooms for students to use after swimming class.

As we will be leaving the pool cover over the pool permanently, students will continue to have swimming even on rainy days.  In the event of lightning however, PE will be moved to the Auditorium. Students should always bring appropriate PE clothing (and swim gear) for every PE day so that they are prepared no matter what. In the event that they forget their kits, we have some extras. Please remember that a medical certificate is needed if a child can’t do PE. We appreciate your cooperation in this matter.

It’s going to be a great swimming season at Lincoln!

Physical Education Department

Warm Regards,

Jeremy Cramer

Letter from Michael Martell PROGRAMAS NACIONALES Middle School high school LINCOLN SUMMER CAMP FROM THE WELLNESS CENTER CHRISTMAS FOR EVERYONE

Queridas familias,

¡Feliz viernes! Tanto niños como docentes han estado trabajando consistentemente durante los últimos 3 meses, aumentando sus conocimientos conceptuales, competencias/habilidades y desarrollando su carácter. Esperamos verlos a todos aquí durante los próximos dos miércoles en las conferencias de padres y docentes, brindándonos la oportunidad de hablar sobre su crecimiento, progreso, éxitos y próximos desafíos.

Conferencias de padres y docentes
ES tendrá dos conferencias para padres y docentes el 15 y 22 de noviembre de 7:45 a 11:00. Debido a que los miércoles las clases comienzan más tarde, los padres que tengan reunions entre las 7:45 y 8:45 pueden dejar a sus hijos en el auditorio.

Aquellos padres que tengan reuniones más tarde en la mañana, puede optar por quedarse con su hijo/s en casa hasta el horario de la misma. Como ya saben, no podremos ofrecer cuidado infantil para hermanos de alumnos que no estén en el colegio, pero todos los alumnos serán supervisados ​​en diversas actividades y clases especiales durante el bloque que dure la conferencia. La información para la inscripción a la conferencia ya les habrá llegado a sus casas por medio de los docentes. Tengan en cuenta que para pedir una reunión con los docentes de español, hay que enviar un mail directamente como les informamos ayer.

ES/MS Parent Coffee
En esta oportunidad, la primaria y escuela media combinarán los cafés para padres en noviembre. El café ES/MS combinado se llevará a cabo el miércoles 15 de noviembre de 9:15 a 10:15 en Aula Magna situada en el edificio de High School. El tema a tratar será las redes sociales, la responsabilidad online y la seguridad en Internet.

A NADAR!
¡Les informamos que el 21 de noviembre comenzaremos nuestro programa de natación! La natación continuará hasta el 9 de marzo de 2018.

Este programa se llevará a cabo durante todas las clases de Educación Física. Los alumnos deben traer:

-Traje de baño / Gorra de natación / Ojotas o sandalias / Toalla

Les recordamos que todo debe estar claramente etiquetado con el nombre de su hijo/a en un bolso o mochila. Contamos con secadores de pelo instalados en los vestuarios para que los alumnos los usen después de la clase de natación.

Como vamos a dejar la cubierta de la piscina permanentemente, los niños tendrán natación incluso en días lluviosos. En el caso de una tormenta de rayos sin embargo, la actividad física se trasladará al Auditorio. Los alumnos siempre deben traer ropa apropiada de educación física (y equipo de natación) todos los días que tengan educación física. En caso de que olviden sus kits, tenemos algunos extras. Recuerde que se necesita un certificado médico si un niño/a no puede hacer actividad física. Agradecemos mucho su cooperación con este tema.

¡Va a ser una gran temporada de natación en Lincoln!

Departamento de Educación Física

Saludos cordiales,